קינמון מוסיף המון לאנשים עם סוכרת

קינמון מסוגל להעלות את הרגישות להורמון האינסולין או להפחית את תנגודת האינסולין וכך לאפשר הכנסת הסוכר לתאים בצורה מיטבית יותר, ולהפחית את רמות הסוכר בדם.

קינמון הוא תבלין שמגיע מקליפת עץ. העץ הטרופי שמייצר את התבלינים נקרא גם הוא קינמון.. המקור של השם קינמון המגיע מהמונח הלטיני “קינמון”, שהיה פעם מונח של חיבה, כמו גם שם של תבלין בתרבות הלטינית של מרכז איטליה של היום.
הקינמון מגיע מעץ (Cinnamomum zeylanicum) שמקורו בסרי לנקה ודרום הודו, והוא נחשב בדרך כלל לקינמון האמיתי. קינמון סיני, קינמון אינדונזי, קינמון סייגון באים בכמה עצים הקשורים בדרך כלל ומהווים את רוב התבלינים הנקראים קינמון הנמכרים בחנויות.

שמן קינמון הינו שמן המתקבל מעץ או שיח מהסוג Cinnamomum
שמן הקינמון הינו שמן נדיף המזוקק בעמצאות קיטור מן העלים והענפים של cassia Cinnamomum.

הקינמון ניתן למשתתפים עם הארוחות או בסמוך להן. רמות הקינמון שניתנו לסוכרתיים במחקרים היו בין 120 מ"ג ליום ל-6 גרם ליום (כפית מכילה בערך 3 גרם קינמון) במשך 4-18 שבועות. בניתוח הכולל של המחקרים נמצא כי בעקבות צריכת תוספת הקינמון, הייתה ירידה של כ-25 מג"/ד"ל ברמת הסוכר בדם בצום.

חצי כפית עד כפית וחצי קינמון ביום עם מזון אחר או בקפסולה הביאו לצמצום תחושת הרעב, הגברת השובע והפחתת רמות אינסולין וסוכר בדם

בניסויים שנסקרו נכללו כ-550 חולי סוכרת מסוג 2 שקיבלו קינמון כאבקה או בגלולה או טיפול דמה (פלצבו). הקינמון ניתן למשתתפים עם הארוחות או בסמוך להן. רמות הקינמון שניתנו לסוכרתיים במחקרים היו בין 120 מ"ג ליום ל-6 גרם ליום (כפית מכילה בערך 3 גרם קינמון) במשך 4-18 שבועות.

בניתוח הכולל של המחקרים נמצא כי בעקבות צריכת תוספת הקינמון, הייתה ירידה של כ-25 מג"/ד"ל ברמת הסוכר בדם בצום. בנוסף, היו ירידות של כ-16 מ"ג/ד"ל ברמת הכולסטרול הכללי, של כמעט 10 מ"ג/ד"ל ברמת הכולסטרול LDL המכונה "הכולסטרול הרע" ושל 30 מ"ג/ד"ל בשומני הדם. עוד נמצא כי לא היו תופעות לוואי שליליות לנטילת התבלין.ניתוח המחקרים לא מצא שצריכת קינמון הביאה לירידה משמעותית ברמות ההמוגלובין המסוכרר (HbA1c) של הנבדקים – מדד המעיד על ממוצע רמות הסוכר ב-3 חודשים האחרונים ולכן מהווה מדד טוב לשליטה בסוכרת. לדברי החוקרים, סיבה אפשרית לכך היא העובדה שהמחקרים היו קצרי טווח.

הדבר נכון (אם זה משפיע) גם על סוכרת סוג1.
היא לא נעלמת או לא צריך יותר אינסולין , אך האיזון משתפר מאד

טיפ השבוע

טיפ השבוע: קפה ברד
החום הגדול כבר פה והוג להצטנן בקפה ברד המצוי בכל קיוסק או חנות קפה.

יש להישמר מזה המוכו ב"אמבטיה" שלו אפילו אם הוא מכונה דיאט או ללא סוכר.

באבקה יש הרבה סוכר.

לקנות רק בבית קפה שמכינים לך. גם אם אין בלנדר לרסק את הקרח

עוד על קפה ברד

להתראות

איריס פלג
www.irispeleg.com

קטגוריות בבלוג
Scroll to Top
דילוג לתוכן