לבלות במסעדה עם סוכרת

הנרי פורד אמר: " מכשולים הם הדברים שגורמים לנו להסיט את העיניים מהמטרה".
מה המטרה של אנשים עם סוכרת: לחיות חיים טובים ומהנים עם הסוכרת. לא להשאיר אותה בבית ש/תחכה ולהתעלם אלא ללמוד להיסתדר איתה
כולנו אוהבים להתפנק ולפעמים ואחת השיטות היא לאכול במסעדה. למה פינוק?
לא צריך להכין, לבשל, להגיש, להוריד, לנקות ולהדיח כלים או לפנות ולסדר את המדיח.
יתרון נוסף הוא לאכול דברים שלא יודעים איך להכין. אפשר לנצל את הארוחה במסעדה לאכול דברים שלא מסכימים להכין או להכניס הביתה בגלל הבעיתיות או הפיתוי.
דוגמה טובה לכך היא שניצלים. שניצל שמן ומשמין עובדה הפוגעת באיזון. הבעיה היא כמות פרורי הלחם שבשניצל וכמות השמן המבוזבזת. המון פחמימות לא ספורות. וכן העבודה הנלוות של ניקוי המטבח. שניצל עבור רבים הוא אוייב ואוייבים לא מכניסים הבייתה. צריך לזכור שמי שאוכל שניצל זה נחשב גם חלבון וגם פחמימה. אז מה עושים ?
אוכלים שניצל במסעדה. כמובן שלא תמיד כי יש עוד דברים שרוצים להנות מהם אך לפעמים. ולא כדאי לאכול הרבה מטוגן.

מספר טיפים לאכילה מחוץ לבית:

  1. החליטו מראש עם הסועדים האחרים לאיזו מסעדה הולכים. אל תהססו לבטל את האפשרויות שפוגעות באיזונכם. אני, למשל, הרגלתי את כולם שמסעדה סינית אינה טובה עבורי. שימוש בתבלינים שמפעילים את הכבד ליצר פחמימות שמקפיצות את רמת הגלוקוז שלי אפילו אם אוכל רק ירקות מוקפצים הסוכר שלי קופץ. גם למקס ברנר הפסקתי ללכת. הפיתוי שם היה גדול מידי עבורי והמנות גדולות הרבה יותר.
  1. אל תגיעו מורעבים למסעדה. עדיף לאכול כריך מלחם קל עם גבינה, פסטרמה או ביצה צהובה. נשמע טיפשי לאכול לפני שמגיעים למסעדה, אך השליטה באוכל הרבה יותר טובה כשלא מורעבים. מכירה רבים שצמים כל היום בגלל שבערב יש להם ארוע. זאת, לדעתי, טעות איומה משתי סיבות. ראשית, מתענים כל היום ברעב. שנית, מגיעים לארוחה מורעבים ואוכלים הרבה יותר מאשר היו אוכלים בצורה מבוקרת במשך היום וגם נמצאים בשליטה בארוע.
  2. החליטו מראש מה אתם מתכוונים לאכול. בד"כ אפשר לראות את התפריטים באינטרנט לפני שיוצאים מהבית או להתקשר מראש למסעדה. ככל שתגיעו מוכנים יותר, מספר הפיתויים יהיה קטן יותר.
  1. הימנעו ממנות ראשונותהמנות הראשונות בד"כ משמינות, יקרות ומנשנשים מהן יותר מידי מאחר ומאד רעבים לפני המנה העיקרית. יש מסעדות שאפשר לאכול את המנה הראשונה בתור מנה עיקרית. עדיף לקנות לכם מתנה בכסף שחסכתם מהמנות הראשונות.
  1. הזמינו את הסלטים עם הרוטב בצד. גם אם אתם אוהבים הרבה רוטב, כמותו תהיה פחותה ממה שישימו במסעדה. כמובן, שאפשר לבקש רוטב דל שומן או שמן זית ולימון.
  1. רצוי לא להזמין מנות מטוגנות ואם אפשר להוריד את העור מהעוף ומהדג.
  1. קינוחהזמינו מנה משלכם. אל תאמרו "אני בדיאטה, אקח קצת מכל אחד". חשוב לא להפוך את הארוחה לאיסור שאתם עוברים עליו. ההענשה היא בד"כ אכילת יתר או לחץ נפשי הפוגע באיזון. בנוסף, אם לוקחים קצת מכל אחד אוכלים בסופו של דבר יותר ממנה אחת (וגם מכעיסים את הסועדים האחרים
  1. יש להישמר מארוחה שמבוססת על סלט. לעיתים זה רק נראה עדיף על ארוחה רגילה. יש לבדוק מה יש בסלט ולהישמר מהרוטב.
  2. מרקים – יש להישמר ממרקים סמיכים. אם לא הכנו את נמרק איננו יודעים מה יש במרק ואיך הסמיכו אותו. מומלץ לקרוא את הפרק על מרקים.
  3. ארוחות בוקר נראות טעימות ובריאות אך יש בהן שפע של קלוריות. אני נוהגת להזמין ארוחת יחיד לי ולזה הסועד איתי. גם כך יש בארוחת שתי ביצים. בעיה נוספת היא הלחם. לחם חם, טרי ומריח ומפתה. לעיתים יש לחם קל במקום. יש להישמר מפוקצה. ברוב המסעדה ניתן להזמין גבינות רזות ובד"כ יש מבחר של כמה. יש להזמין קפה על בסיס מים או קפה קטן.

עוד טיפים חשובים לחיים עם סוכרת בדרך חכמה ונבונה
הדף הראשי של "הסוכרת ואני – מי מנהל את מי"

טיפ השבוע

טיפ השבוע: קפה ברד
החום הגדול כבר פה והוג להצטנן בקפה ברד המצוי בכל קיוסק או חנות קפה.

יש להישמר מזה המוכו ב"אמבטיה" שלו אפילו אם הוא מכונה דיאט או ללא סוכר.

באבקה יש הרבה סוכר.

לקנות רק בבית קפה שמכינים לך. גם אם אין בלנדר לרסק את הקרח

עוד על קפה ברד

להתראות

איריס פלג
www.irispeleg.com

קטגוריות בבלוג
Scroll to Top
דילוג לתוכן